tototu by tototu // Bicigeľ no.1 (krížik)

Ako sme sa dušovali že nafotíme a napíšeme článok o našom prepravnom prostriedku tak tu ho máte.

Kedysi dávno sme si kúpili za lacný peniaz starý horský bicykel, škaredý s odlupujúcim sa lakom a nemožnosťou nastaviť poriadne brzdy a prehadzovačky. Vozili sme sa na ňom trochu kým sme si nenašli niečo trochu schopnejšie a tak sa tento bicykel stal zdrojom náhradných súčiastok až sme prišli k bodu, kedy sa orgány minuli.

Tak sme ho úplne zobliekli a zrazu aha! Aký pekný rám. Prv sme sa dušovali že z neho bude kolobežka, ale pri pohľade na takú peknotu sme nemali to srdce zarezať pílou do železa.

A tak sme pokračovali v zobliekaní ďalej. Odrezali sme všetky tie prebytočnosti ako držiaky na boweny, na brzdy, vyhodili sme prehadzovačky a strčili sme tam jednokolečko s torpédom. Do riadítok sme strčili korkové štuple od vína (na zimu ich oblečieme do kože, túto sme prežili s dvojicou rukavíc). Miesta, ktoré sme nevedeli poriadne vybrúsiť sme oblepili izolačkou a nastriekali s autolakom. Celé sme to ešte nastriekali s priehľadným autolakom, ktorý ale nič nedržal a tak sme ho neskôr zbrúsili.

A teraz keď zaprší a zakvitne, tak to pekne zbrúsime s 220 v rámci pravidelne občasnej údržby.

V priebehu procesu sme zamýšľali vytvoriť monštrum bez sedadla a sedlovky a upevniť cez celú hornú časť drevený rám, ktorý by bol vpredu zakončený veľkým košíkom a vzadu svetlom, avšak pri našom spôsobe jazdy by sme sa skôr s týmto košíkom zabili než priviezli kaleráb z trhu.

Tak sme sa na najdivnejší prototyp vykašľali, prácne sme si vytvorili znovu trúbku na sedlovku ktorú sme kvôli experimentovaniu odrezali a kúpili sme si pekné sedlo u Modrofúza.

A bicykel si nevieme vynachváliť, s tenkými gumami nafúkanými na osem barov to ide samé. Jazdíme každý deň, takže jeden prevod nám prirástol k nohám, viac netreba (a ak už tak maximálne nejaký dvojitý kick-shift). Jedna brzda stačí takisto aj keď nie je to tak bezpečné ako ďalšia brzda vpredu, ale čím menej nastavovania tým lepšie, lebo nám sa to nikdy ale nikdy nedarilo poriadne nastaviť.

Teraz nemáme čo nastavovať. A tak sme radi. (aj preto lebo celá tá paráda vyšla na cca 100 eur)