Sprievodca mladého dizajnéra neúprosným ekonomickým prostredím svetových dizajnérskych firiem, vymyslenej ponuky a zdegenerovaného dopytu, alebo všetko čo ste chceli vedieť o “wtf je toto?” ale báli ste sa opýtať. O čom to vlastne trepem?

Ligne Roset / Clover Pot by Kensaku Oshiro

1. Zoberiete kúštičok Alvara Aalta, spomeniete si ako ste kedysi na polytechnike v Miláne hádzali ožratý po ľudoch z balkóna kvetináče za 5 korún. Remix it. Ou hai, som Ligne Roset, môžem tam hodiť nálepku s horibilnou cenou. Done.

Domeau & Pérès / PVC – Pretty Vases Collection by FxBalléry Design

2. Dám si do názvu design. FxBalléry Design. Zoberiem rúru za 2e z hornbachu, dám ju znova vylisovať akurát s krajšou farbou. Namiesto 2e capnem 130e štítok. Zopakujem 10 krát s rôznymi tvarmi. Premenujem PVC na Pretty Vases Collection. Predám známej dizajnérskej firme. Mastím si ego a vrecká. Done.

Porro / Farebné rúry do hajzľa

3. Ste známa talianská firma. Potrebujete niečo na osvieženie. Aha FxBalléry, PVC rúry – copy, farby (zmena je pridaná hodnota), paste.

Pigmento / Schlauchvase

4. Nakúpite materiál za 2e, vyrobíte za 5 minút, predávate za 27e, stále dobrý biznis. Keby ste spomenuli slovko o upcyklovaní, ešte by ste si mohli dať vysokohorskú prirážku. Čo tam po kvetoch, aj tak zgegnú, tak nech sa paria v tom najhoršom plastovom plaste. Zajtra vytiahnete do boja proti rozkladateľným tesco igelitkám, lebo sú zadarmo.

Vitra / Chairless – ripoff by Alejandro Aravena

5. Zbačíte obrázok indiána opásaného pásom. Akožesomtojanevymyslel?! Nasleduje postup – pások, vitra, 20e nálepka. Nezabudnite na kopirajt, vysúďte z indiánov aj poslednú fľašu ohnivej vody.

6. Odlejete do keramiky pokrčené plastové poháre. Vyrobíte z porcelánu “gumenú” čižmu. Riadite sa heslom, všetko teraz zaraz hneď a naraz. Ste svetový dizajnér, nezabudnite na tú vysokohorskú prirážku, že vy umelec veľkého mena, všednosti ktorú doteraz nikto nevidel sa musíte unúvať hľadať výrobcov a odberateľov. Urazte sa. Nechajte si narásť čudné fúzy, vlasy, správajte sa ako chuj. Dokázali ste to.

p.s. ak by ste mali pocit že kritizujeme samotné produkty, čítajte znovu.

Nemôžeme cítiť ten hype, mentálnu masturbáciu, ktorá častokrát pokazí dobrý vtip, ekonomickú politiku firiem ktorá ubíja tieto nápady premrštenými cenami a pritom hádže po dizajnéroch chtivých mena odrobinky. Ale tak im treba. Ale tak im všetkým treba. Som Přemek Podlaha a dokážem toto.